יום רביעי, 20 בפברואר 2013

אופציות בינאריות באשר הן

המונחים הפשוטים ביותר באים לידי ביטוי בבחירת אופציות בינאריות לצרכי מסחר בשוק ההון. אנשים בוחרים אופציה בינארית מכיוון שהם מוצאים כי היא קלה ופשוטה להבנה ביחס לשיטות מחר אחרות. עצם הבחירה של אופציות בינאריות כמו מותירות את המאמץ בצד בעוד אין צורך לרדת לעומק הפרטים והרבדים. יש מצבים בהם ניתן לסחור בקלות מבלי להתאמץ, אחד המצבים קשור גם למסחר באמצעות אופציות דיגיטליות. כל המסחר עובד על אופציות שהן 0 או 1 דהיינו רווח או הפסד, מה שהופך את המסחר לקל יותר להבנה ופשוט ביחס לדוגמאות מסחר אחרות. יש לא מעט סוגי אופציות בינאריות ועליהן נדבר במאמר הבא.

סוגי אופציות בינאריות
אופציות בינאריות מחולקות לכל מיני קטגוריות. יש מנוסים ויש פחות בשוק ההון, כמו כן יש מבינים יותר ויש פחות. ההתייחסות הראשונה תדבר על נכס שאליו מתייחסת האופציה. מהות אופציה בינארית קשורה  בסוג הנכס והיא בעצם תשלום מראש על זכות עסקה על פי זמן שיקבע מראש. היכולת לבצע עסקה בעתיד עומדת לפני הכול. הנישה השנייה מתייחסת לנכס הבסיס שבא לידי ביטוי בבחירת סחורה, מדד, מניה או מטבע חוץ. נישה זו מתייחסת יותר לאפשרות לרכישה של הנכס ובמקרה הזה יש צורך לנחש עליה במקרה של אופציות רכש אשר לרוב מדברות על אופציות קול ומאידך אופציות פוט המדברות על אופציות למכירה ומתעסקות בניחוש של ירידת הנכס. סיווג נוסף בא לידי ביטוי גם על פי מועד מימוש. לצורך העניין אופציות בינאריות מהסוג האמריקאי ניתן לממש בסיום התקופה בעוד אופציות אירופאיות אינן מוגבלות אלא עד הפקיעה.
 
יתרונותיה של אופציה בינארית
יתרונות של אופציה בינארית ביחס להשקעות אחרות, באים לידי ביטוי בעלות עסקה ידועה מראש. כך גם התשואה, דהיינו רווח והפסד ידועים מראש. אופציות בינאריות מבקשות עלות קטנה בעד תשואה גבוהה מאוד. כאשר חותמים מבעוד מועד על הסכם של רכישת אופציות בינאריות, שהרי מדובר ביכולת להניח נכון כי ערך הנכס יעלה או ירד בתקופה עבורה נרכשו אופציות אלה. נכון להיום בוחר המשקיע או הסוחר החדש בסיכונים מופחתים וזאת על מנת להשאיר את החששות בצד ולהגדיל את הכנסותיו בצורה חופשית ובטוחה ביחס למסחר המשתולל שם בחוץ.

אופציות בינאריות בסיכום דבר

אופציות בינאריות לא דורשות סיבוך כזה או אחר בפתיחת תיק. כמו כן ההשקעה מוגבלת אף היא והיא אינה מאפשרת השקעות בסכומי עתק כפי שנהוג בסוגי מסחר אחרים. לצורך העניין, כאשר סוחרים במניות, סכום ההשקעה, זמן האמת וכל מה שביניהם אינו מוגדר, מה שהופך את המסחר להשקעה לטווח הארוך וכך גם את הסיכון , הרווח או ההפסד בהתאם לחוסר היותן מגודרות ומתונות ביחס לבחירת אופציות בינאריות. בסופו של דבר, בחירת אופציה בינארית כהשקעה התחלתית, תספק את הידע הנדרש בכל מגרשי המסחר.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהיום חשוב מאוד שאנשים יבינו יותר בתחום הפיננסים, ובתחום של בורסה ושוק ההון. חלק גדול מהתחום הוא אופציות בינאריות וחשוב מאוד להבין בהם.
    אני עובד הרבה שנים בתחום, בתחילת הדרך חשבתי לעשות קורס בשוק ההון ובסופו של דבר עשיתי קורס מקצועית א, ואחרי זה רציתי להתקדם בתחום והתחלתי לחפש קורסים נוספים. חיפשתי במשך זמן רב מהו קורס יסודות הביטוח? ובסופו של דבר החלטתי ללכת על זה על מנת להתמקצע יותר כסוכן פנסיוני.
    אני חושב שההחלטה ללכת לכיוון של סוכן פנסיוני הייתה ההחלטה הנכונה מפני גם למדתי את התחום שלי וגם הצלחתי להרחיב את הידע וללמוד את שוק ההון בעזרת מרצים וספרים אשר המליצו לי עליהם.

    השבמחק