יום שלישי, 9 באוקטובר 2012

אופציות וחוזים עתידיים בינאריים – להשקיע בקטן, להרוויח בגדול

מחפשים אפיק השקעה ממונף עם סיכון ידוע מראש? אופציות וחוזים עתידיים בינאריים מעניקים למשקיעים סיכון מחושב עם רווחים גבוהים במיוחד. מהן אופציות בינאריות? איך זה עובד? האם כדאי וכמה באמת ניתן להרוויח? כל התשובות בהמשך.

אופציות וחוזים עתידיים - מה זה אופציות בינאריות?

אופציה היא חוזה מכירה/רכישה בין שני צדדים, החוזה מבטיח רכישה/מכירה של נכס כלשהו כמו מטבע חוץ, מניות וסחורות במחיר מסוים בתאריך עתידי בתנאי שתנאי החוזה מולאו. אופציות בינאריות פועלות לפי אותו עקרון בסיס עם כמה שינויים. כאשר משקיע רוכש אופציות בינאריות הוא אינו נדרש לקנות את נכס הבסיס בפועל אלא רק לחזות אם ערכו יעלה או ירד.

איך עובד מסחר של אופציות וחוזים עתידיים בינאריים?

לדוגמא, רכישת אופציות דולר יורו. משקיע שרוצה להשקיע בשוק המט"ח ומאמין כי ערכו של הדולר מול היורו יעלה בקרוב יוכל במקום לרכוש דולרים לרכוש אופציות וחוזים עתידיים על הדולר. במקרה הנ"ל על המשקיע לרכוש אופציות מסוג CALL, במידה והוא מאמין כי ערכו של הדולר מול היורו ירד הוא ירכוש אופציות PUT. כאשר מועד הפקיעה (לעיתים נקבע מראש על ידי חברת המסחר ולעיתים על ידי הסוחר עצמו) מגיע ערכו של הדולר ייבדק על ידי המערכת הממוחשבת. במידה והמשקיע צדק הוא ירוויח את הסכום הנקוב באופציה, עד 85% מערך השקעתו המקורית.

למה דווקא אופציות וחוזים עתידיים בינאריים?

ישנם כמה יתרונות של אופציות וחוזים עתידיים על פני מסחר סטנדרטי בנכסים הנסחרים בבורסה, למשל:
•    רווח והפסד ידוע מראש – בעוד שהרווח וההפסד ב'משחקים' בבורסה לא ידוע לעולם, אופציות וחוזים עתידיים מפרטים את הסכום שהמשקיע עשוי להרוויח או להפסיד כבר במעמד אישור העסקה.
•    קל ופשוט – כל מה שצריך כדי להיכנס לתחום של אופציות וחוזים עתידיים הוא מחשב, סכום התחלתי והכירות בסיסית ביותר עם מערכת המסחר. מערכת המסחר מאוד פשוטה וידידותית למשתמש.
•    רווח מהיר – מועדי הפקיעה של אופציות דיגיטאליות יכולים להיות מאוד קצרים, ישנן אפילו אופציות שמועד הפקיעה שלהן הוא דקה מרגע אישור העסקה.

כמה אפשר להרוויח עם אופציות וחוזים עתידיים?

כאמור, אופציות וחוזים עתידיים בינאריים מעניקים תשואה נאה מאוד של עד 85% מערך ההשקעה אם מדובר באופציות סטנדרטיות. ישנן אופציות בעלי תנאים שונים במקצת שמאפשרות רווח של מאות אחוזים. כאלו הן למשל אופציות ה'נגיעה'. בעוד שאופציות CALL ו-PUT סטנדרטיות דורשות חיזוי של עלייה או ירידה בלבד מבלי להתייחס לערך מדויק, אופציות הנגיעה דורשות את החיזוי המדויק. האופציה מפרטת ערך ספציפי, נניח של שער הדולר ותאריך פקיעה. במידה ושער הדולר 'נגע' ולו פעם אחת בערך הנקוב באופציה עד לתאריך פקיעתה, המשקיע יקבל את כספו. הרווח יכול להגיע למינוף של מעל 600 אחוזים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה