יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

מה היא אופציה מסוג One Touch ?

מחפשים דרך להרוויח בשוק האופציות? על אופציה מסוג One Touch שמעתם? אופציות אלו מאפשרות מינוף גבוה מאוד של ההשקעה, הרבה יותר גבוה מכמעט כל סוג מסחר אלקטרוני אחר, במיוחד עבור המשקיע הביתי.

מה הן אופציות? מהן אופציות דיגיטאליות?
אופציות וחוזים עתידיים הם חלק משוק הנגזרים, נגזרים הם מכשירים פיננסיים שערכם תלוי לחלוטים בערכו של נכס בסיס כלשהו, כלומר – נגזר מערך של נכס אחר. הנכסים יכולים להיות מניות, מט"ח, שערי מדדים או סחורות כמו נפט, זהב וכן הלאה.

אופציה היא חוזה בין שני צדדים – קונה ומוכר, המאפשר לרכוש או למכור נכס כלשהו במחיר מסוים בתאריך הנקוב באופציה בתנאי שהתנאים הרשומים בחוזה מתקיימים. כך למשל, בתנאי שערך מדד ת"א 25 יגיע ל-1,138.34 יירכשו 3000 מניות במחיר של 50 ₪ למניה ביום האחרון של חודש אוקטובר. לרוכש האופציה לרוב יש אפשרות לא לקנות את נכס הבסיס ולקבל את ההפרש תמורת תשלום פרמיה.

אופציה דיגיטאלית עובדת בצורה מעט שונה מאופציות רגילות. המסחר הדיגיטאלי נעשה דרך פלטפורמות ממוחשבות אונליין. באופן גורף, כל האופציות הדיגיטאליות לא מאפשרות רכישת נכס הבסיסי בפועל, המטרה כאן היא לחזות עלייה או ירידה של נכס הבסיס. משקיע שחושב למשל שערכו של המדד ירד ירכוש אופציה מסוג PUT, במידה והוא צודק ישולמו לו עד 85% מערך השקעתו.

איך עובדת אופציית One Touch ?
אופציה מסוג One Touch, או אופציית 'נגיעה' היא אופציה ככל אופציה דיגיטאלית אחרת עם הבדל אחד משמעותי מאוד. כאן לא חוזים עלייה או ירידה בלבד, באופציות נגיעה המטרה היא להחליט האם ערך נכס הבסיס יגיע בשלב כלשהו במהלך חיי האופציה לשווי הנקוב באופציה. למשל, אופציות דולר שקל מסוג נגיעה כשערך הנגיעה הוא 4.359, האופציה פוקעת בעוד 10 ימים. במידה ובמהלך עשרת הימים הבאים ערך הדולר יגיע ולו פעם אחת ל-4.359, רוכש אופציה זו מקבל את כספו.

מה פוטנציאל הרווח עם אופציה מסוג נגיעה?
עוד הבדל 'קטן' בין אופציות דיגיטאליות לאופציות נגיעה הוא פוטנציאל הרווח. בעוד אופציות דיגיטאליות מציעות רווח של בין 60% ל-85%, אופציה מסוג נגיעה יכולה להציע רווח של 200% ואף יותר. אין ספק שעבור משקיע בכל סדר גודל מדובר על מינוף אדיר והזדמנות לרווח מעולה.

האם כדאי להשקיע באופציות נגיעה?
כדאיות ההשקעה היא כמובן סוגיה מעניינת, כמו בכל אפיק השקעה אחר גם כאן יש אלמנט של סיכון וחשוב להבין בדיוק למה נכנסים לפני שמתחילים להשקיע. יש לזכור כי המשקיע לא בוחר את שער הנגיעה ולכן הוא יכול להיות גבוה או נמוך בצורה מעט לא סבירה – גודל הסיכון מתאים לגודל התמורה הפוטנציאלית, ככל שהסבירות של הנגיעה קטנה יותר אחוז הרווח גדול יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה