יום רביעי, 19 בספטמבר 2012

כל מה שחשוב לדעת על אופציות מעוף



אופציות מעוף הן אופציות על מדד ת"א 25 אשר נחשב למדד המוביל ובו עשרים וחמישה חברות שערכן נמדד ונמצא הגבוה ביותר בשוק הבורסה כיום. מסחר באופציות מתבצע כיום באופן דיגיטאלי באמצעות האינטרנט דרכו מועברים ההוראות של מכירה או קנייה של אופציות בבורסה. המחסר באופציות אלה מקנה לכל משקיע את הזכות לרווח הגבוה פי מאה משווי המדד. היום בו מועד פקיעת האופציות מתרחש הוא יום חמישי האחרון של כל חודש והוא נחשב ליום בו המסחר מאוד פעיל ומעניין במיוחד עבור הסוחרים והמשקיעים השונים באופציות.

אופציות מעוף – למה זה כדאי?
מניות ואופציות מעוף הן כלי נהדר שבאמצעותו ניתן להשקיע סכומים קטנים שיכולים להביא לרווחים גבוהים. אופציות מעוף יכולות לתת מענה לכל אדם המבקש להגיע לרווחים בין אם מדובר בעלייה או ירידה של נכס הבסיס ומהוות דרך טובה ויעילה המגנה על ההשקעה במניות ובאופציות. במידה והמשקיע יודע באילו עסקאות לבחור והיכן להשקיע, ההשקעה תניב פרי.

מסחר באופציות מעוף – סוגי משקיעים
המסחר באופציות מעוף מיועד כאמור עבור כל מי שמעוניין להגדיל את המשכורת החודשית ולהתחיל לעסוק במסחר באופציות. כתוצאה מכך נוצרו שלוש קבוצות עיקריות של משקיעים באופציות מעוף:
·         משקיעים הנוהגים לבצע פעולות בסיסיות ביותר בתחום מסחר באופציות מעוף. בין השאר משקיעים מקבוצה זו המחזיקים במניית מעוף וחוששים כי ערכה ירד, נוהגים לרכוש אופציות PUT  וכך גם אם ערך המניה ירד, ערך האופציה שרכשו על מנת להגן על עצמם יעלה ועדיין ייצאו כשידם על העליונה.
·         משקיעים במסחר באופציות שלרוב מבצעים פעולות שונות בהתאם לתנודות ולשינויים המתרחשים בשוק. קבוצה זו מתחלקת לשני תת קבוצות – משקיעים במניות ומשקיעים במעוף, כאשר האחרונים הם שמגיעים לרווחים גבוהים יותר כיוון שדרושה להם השקעה קטנה יותר עבור רווחים יחסית גבוהים.
·         משקיעים הנוהגים לבצע מסחר על פי אסטרטגיות ידועות מראש המותאמות על פי הנתונים המתקבלים מהשוק. אלו הם משקיעים מקצוענים שלרוב נעזרים גם במערכות אוטומטיות המחשבות סיכויי הצלחה בהתאם לנתונים המוזנים אליהם ואף ניתן לשדר באמצעותם הוראות למכירה או רכישה של אופציות.

מניות ואופציות מעוף – סיבות להפסדים
מסחר באופציות מעוף יכול לעיתים להביא להפסדים הנובעים מכמה סיבות כמו האפשרות להרוויח סכומים גבוהים בזמן יחסית קצר אשר גורמת למשקיעים רבים באופציות להמר על הרבה עסקאות על אף העובדה שהידע שלהם לוקה בחסר. המסחר באופציות מעוף דורש ידע שבחסרונו, המשקיעים עלולים לקחת סיכונים מיותרים וכתוצאה מכך להביא להפסד גבוה של כספים. אנשים המכירים את תחום המסחר באופציות, סביר להניח שיידעו כיצד לקחת סיכון שסיכויי ההצלחה בכל עסקה שיבצעו גבוהים יותר. רבים מהאנשים המחליטים להשקיע באופציות עושים זאת באופן לא מושכל שגורם להם לעשות לא מעט טעויות בשיקולי הרכישה והמכירה שבסופו של כל יום עסקים מותיר אותם עם הפסדים.