יום שבת, 13 באפריל 2013

על מסחר ועל אופציות בינאריות

שוק ההון מביא לא מעט מונחים בתחום המסחר. כאשר מדברים על אופציות בינאריות מדברים על תחום פשוט ביחס לכל השאר. מסחר באופציות בינאריות מקל על הסוחר לפחות בתחילת דרכו ופותח לו צוהר להצלחה בלתי רגילה. ביחס למונחים והבנות אחרות, אופציות בינאריות הן פשוטות ביותר. אין צורך להבין באופן מעמיק, אפשר לגרוס חיזוי נכון של המתרחש בקלות יתרה וזאת עקב התקופה שגם ידועה מראש. כל שצריך הסוחר לעשות טמון ביכולת ניחוש של רווח או הפסד בלבד. הכול נע ומסתיים לו בניחוש של 0 או 1 בלבד. אז הכול נשמע נוח ופשוט ועדיין יש לא מעט סוגי אופציות בינאריות שעליהן נדבר במאמר הבא.

על אופציות בינאריות ועל סקירה נכונה

על מנת ללמוד ולו במעט על כל הקשור בנישה של אופציות בינאריות יש להבין את המונחים הפשוטים. אופציות בינאריות מתחלקות לכמה קטגוריות. למעשה אין צורך בלמידה מעמיקה כפי שכבר נאמר. הסיווג הראשון מתייחס לסוג הנכס הנבחר למסחר. למעשה סוג הנכס בא מול אותה אופציה שאיתה מתכוונים לסחור בפועל. אופציות בינאריות באות לידי דבר חיובי אחד גדול בכך שהתשואה כאילו ידועה מראש. אם תרצו לסחור בעתיד, גם העסקה והצלחתה כמו תהיה ידועה לכם מראש, כך בעצם יהיו לכם נתונים ותדעו האם להיכנס אם בכלל אל המסחר באשר הוא. אופציות בינאריות מסווגות גם על פי מועד מימוש, דהיינו על פי תקופה. לצורך העניין כאשר מדברים על פקיעת אופציה מדברים על זמנים. אופציות אמריקאיות לא תגבלנה את הסוחר בעוד אופציות אירופאיות תפקענה בסוף המסחר בלבד. המימוש באמריקאי יהיה לבלתי הגבלה בעוד האירופאי יהיה מוגבל לפקיעה בסוף המסחר בלבד.

מה ההבדל בין אופציה רגילה לאופציה בינארית?

ההבדל בין אופציות בינאריות לבין אופציות רגילות בא לידי ביטוי באפשרות של פתיחת חשבון פשוט ועלות נמוכה של עסקה, כך גם לגבי התשואה הגבוהה. הדבר היחיד שצריך לנחש קשור בירידה או עלייתו של ערך הנכס הנבחר אל מול האופציה שעבורה נרכש אותו נכס בפועל. בין היתר ניתן לראות גם אופציות אקזוטיות המגדירות תשואה לפי מסלול. 

מה ההבדל בין אופציות בינאריות לאופציות מעוף?
אופציות מעוף מתייחסות למדד ת"א 25 דהיינו 25 חברות צמודות למשק הישראלי. 25 החברות חזקות ביותר וכל סוחר רוצה וחושק בהן כמסחר מצליח. מסחר באמצעות אופציות מעוף מתנהל בישראל בבורסה אשר בתל אביב והוא לא מתנהל בעולם ביחס לאופציות בינאריות המתרחשות ללא הגבלה או מיקום. בעוד אופציות מעוף תדרושנה מכם לנחש 25 משתנים נעלמים וחסרי וודאות, אופציות בינאריות יגדירו מראש את כל תנאי המסחר. אופציות מעוף תבקשנה מכם לדעת באשר לכל שינוי במוצר, עסקה, מיזוג חברות ואפילו נפילה כזו או אחרת של מוצר מבית אותן חברות כך שהסיכון יהיה גדול יותר אלא אם בוחרים את היתרון של האופציה הבינארית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה