יום חמישי, 22 בנובמבר 2012

מניות ואופציות מעוף דיגיטאליות – מדריך בשלבים לסוחרים מתחילים

מניות ואופציות מעוף דיגיטאליות – מדריך בשלבים לסוחרים מתחילים
רכישת אופציות וחוזים עתידיים היא תחום הולך וגדל בקרב ישראלים רבים, אם גם אתם רוצים לדעת כיצד רוכשים מניות ואופציות מעוף המדריך הבא הוא בשבילכם.
מהן מניות ואופציות מעוף דיגיטאלית?
מניות ואופציות מעוף דיגיטאליות הן חלק משוק הנגזרים המקוון. הרעיון מאוד פשוט – כל אופציה כוללת:
·        נכס בסיס
·        מועד פקיעה
·        אחוז רווח
כל מה שאתם נדרשים לעשות הוא להחליט האם ערך נכס הבסיס יעלה או ירד עד לפקיעת האופציה. צדקתם? קיבלתם את התשואה.
מסחר באופציות – שלב א': בחירת אתר מסחר והרשמה
השלב הראשון עבור כל סוחר מתחיל לאחר היכרות קצרה עם עולם המסחר באופציות דיגיטאליות הוא בחירת אתר מסחר והרשמה. כדאי לבחור אתר בו יש מגוון מניות ואופציות מעוף דיגיטאליות, בו אחוזי התשואה לא נופלים מ-60% וכמובן אתר בו יש מידע רב ככל האפשר על התחום, מערכת ייעוץ ותמיכה לסוחרים ומידע זמין ועדכני על שוק ההון.
לאחר שבחרתם את אתר המסחר שלכם עליכם להירשם ולפתוח חשבון סוחר. פתיחת החשבון היא תהליך של דקות ספורות בו הנכם נדרשים למסור פרטים כגון שם, כתובת וכדומה. אתרי המסחר לרוב דורשים הפקדה של כמה מאות שקלים לחשבון טרם תחילת המסחר. אינכם נדרשים להשקיע את כל הסכום אותו הפקדתם, תוכלו לרכוש אופציות בכל סכום שתבחרו בהתאם לתקנון האתר.
מסחר באופציות – שלב ב': בחירת האופציה
לאחר שנרשמתם והפקדתם סכום התחלתי תוכלו להמשיך לבחירת האופציות. את האופציות ניתן לחלק למספר סוגים כך:
·        לפי סוגי הנכסים – אתרי המסחר מציעים אופציות על מט"ח למשל אופציותדולר שקל, אופציות על סחורות כמו נפט וזהב, אופציות על מדדים כמו ת"א 25 ואופציות על מניות שונות מהארץ והעולם.
·        לפי סוג האופציה – שני הסוגים הנפוצים ביותר הן אופציות CALL ו-PUT. אופציית CALL יש לרכוש כאשר אתם מאמינים כי נכס הבסיס יעלה בערכו בעוד שאופציית PUT יש לבחור כאשר אתם מאמינים כי ערך הנכס ירד. אופציות נוספות לדוגמא הן אופציות 'נגיעה ו'אי נגיעה' בהן אין צורך לחזות עלייה או ירידה אלא לרכוש את האופציה במידה והנכם חושבים שערך נכס הבסיסי יגיע או לא יגיע (בהתאמה) לערך הנקוב באופציה.
·        לפי מועד הפקיעה של האופציה – מועדי פקיעה משתנים בין שבועות לבין דקה אחת.
·        לפי אחוז הרווח – הרווח על אופציות סטנדרטיות מסוג CALL ו-PUT הוא בין 60% ל-85%, אופציות מסוג 'מגיעה' יכולות להציע גם מאות אחוזי רווח.
משבחרתם את האופציה שלכם כעת עליכם להחליט כמה אופציות לרכוש. ניתן לרכוש מניות ואופציות מעוף עד לתקרה המפורטת באופציה הספציפית. הכניסו את מספר האופציות למערכת, המערכת מציגה בשלב זה את הרווח הפוטנציאלי ואת ההפסד הפוטנציאלי.
מסחר באופציות – שלב ג': מועד הפקיעה
לאחר שרכשתם את האופציות עליכם להמתין לפקיעתן. סמוך למועד הפקיעה ברוב האתרים ישנו שעון ספירה לאחור. מספר דקות לאחר פקיעת האופציה תוכלו לדעת אם אכן צדקתם בחיזוי שלכם – בהצלחה!
 
על הכותב:
שמי דנה שגיא-שלום, סוחרת מזה 7 שנים במניות ואופציות מעוף דיגיטאליות, מדריכה סוחרים מתחילים ומלווה משקיעים בתחילת דרכם. אם גם אתם רוצים לעשות את צעדיכם הראשונים בתחום אני ממליצה על האתר http://www.itrader.co.il .